22 آوریل

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل : دندان عقل سومین و آخرین دندان آسیاب بزرگ می باشد که در سنین 17 الی 21 سالگی در دهان افراد ظاهر می شود، دندان عقل در اغلب موارد به دلیل نداشتن فضای کافی برای رشد معمولا به صورت افقی یا کج رشد می کند که در این صورت فرد باید به برای کشیدن عقل به بهترین مرکز دندانپزشکی مراجعه کند.

دلایل جراحی دندان عقل چیست؟

• وجود دندان عقل باعث بروز مشکلات ذیل می شود:
  • عفونت و تورم لثه
  • عفونت مکرر در بافت اطراف دندان عقل
  • آسیب دندان های مجاور دندان عقل و بافت های آن ناحیه
  • بروز مشکل در بسته شدن و کیپ شدن دندان ها
  • بروز مشکلات سینوزیتی ناشی از عفونت دندان مانند درد ، فشار و گرفتگی بینی
  • پوسیدگی دندان عقل به دلیل عدم دسترسی به آن جهت تمیز کردن

کشیدن دندان عقل

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد ؟

در روزهای اول پس از کشیدن دندان عقل ممکن است فرد احساس درد، ناراحتی و ورم در لثه کند که باید بگوییم امری طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد، دندان پزشک معمولا برای کاهش میزان درد حاصل از جراحی دندان عقل داروهایی را برای بیمار تجویز می کند.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل به شرح ذیل می باشد:

1. توصیه می شود پس از جراحی دندان عقل ، آب دهان خود را قورت دهید و از مکیدن و خارج کردن آب دهان جدا خودداری کنید.
  2. طی 24 اول پس از جراحی دندان عقل از دهانشویه استفاده نکنید.
  3. از نوشیدن مایعات گرم خودداری کنید.
  4. به این نکته توجه داشته باشید برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید چرا که مانع از لخته شدن خون می شود.
  5. تا یک هفته پس از کشیدن دندان از استغمال دخانیات و الکل پرهیز کنید چرا که مانع از بهبود محل زخم می شود.
  6. از خوردن مواد غذایی سفت و برشته جدا خودداری کنید.
  7. هنگام استراحت و خوابیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا سر کمی بالاتر قرار گیرد.

عوارض کشیدن دندان عقل چیست ؟

باید در پاسخ به این سوال بگوییم در اکثر موارد کشیدن دندان عقل هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که پس از جراحی تمامی نکاتی را که بهترین دندانپزشک به شما توصیه می کند با دقت رعایت کنید.

هزینه کشیدن دندان عقل چقدر می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه جراحی دندان عقل توصیه می شود به مرکز دندانپزشکی زیبایی ارغوان تماس بگیرید تا به درستی هزینه را به شما اعلام کنند.

چهار × سه =