31 ژانویه

پوسیدگی دندان

به حفره هایی که بر روی دندان ایجاد می شود، پوسیدگی دندان می گویند، این عارضه در هر سنی ممکن است برای افراد ایجاد شود و در میان کودکان و نوجوانان شایع تر می باشد.

از جمله دلایل از دست دادن دندان در جوانان پوسيدگي دندان ها می باشد.

علت پوسیدگی دندان چیست ؟

باکتری های موجود در دهان و خوردن مواد غذایی که نشاسته و شکر زیادی دارد دو عامل اصلی در پوسيدگي دندان محسوب می شوند.

به این نکته مهم توجه کنید که وجود باکتری در دهان امری طبیعی می باشد اما در صورتی که افراد بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنند وجود باکتری در دهان باعث بروز مشکلاتی می شود.

باکتری های دهان در صورت رعایت نکردن بهداشت توسط افراد با تکه های باقی مانده از مواد غذایی در دهان ترکیب شده و ماده ای به نام پلاک را تولید می کنند.

پلاک های تولید شده به دندان ها چسبیده و به مرور زمان سفت و سخت می شود و باعث بروز پوسیدگی در دهان افراد می شود.

پوسیدگی دندان

علائم پوسیدگی دندان چیست ؟

به طور کلی باید بگوییم که پوسيدگي دندان علائم خاصی ندارد و به همین علت دندانپزشکان توصیه می کنند افراد هر 4 الی 6 ماه یکبار برای چکاپ به بهترین دندانپزشکی مراجعه کنند تا در صورت بروز پوسیدگی سریعا درمان شود.

در صورتی که پوسيدگي دندان وسیع باشد به ریشه دندان رسیده و باعث بروز درد می شود و در صورتی که فرد به موقع برای درمان مراجعه نکند قسمتی از دندان شکسته می شود.

در برخی از مواقع بوی بدن دهان ناشی از وجود پوسیدگی در دهان می باشد.

پیشگیری از پوسیدگی دندان

از جمله راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان می توان به رعایت بهداشت دهان و دندان و چکاپ مرتب توسط دندانپزشک می توانید از بروز پوسیدگی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از پوسيدگي دندان در کودکان می توانید از تکنیک هایی همچون فلورایدتراپی و فیشورسیلانت استفاده کنید.

هزینه درمان پوسیدگی دندان چقدر می باشد؟

هزینه درمان پوسيدگي دندان با توجه به دستمزد بهترین دندانپزشکی زیبایی ، شدت پوسيدگي دندان و روش درمانی و غیره تعیین می شود.

به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه به هر دندانپزشکی زیبایی و درمانی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید و پس ازان به آنجا مراجعه نمایید.

خدمات مرکز دندانپزشکی ارغوان

• اصلاح طرح لبخند
  • ونیر کامپوزیت
  • لمینت دندان